woensdag 11 februari 2015

Coffee Ponderings 2/11



Goedemorgen lieve lezers,

Zo sippend aan mijn koffie denk ik aan gisteren. Je weet, ik ben nogal aan het proberen in balans te komen, maar dat gaat niet altijd van een leien dakje. Ik ben superenthousiast dit schooljaar, en dat leidt er wel eens toe dat ik toch wel te snel 'ja' zeg tegen dingen die er op mijn pad komen. Oeps. Je zou toch denken dat een bijna 34-jarige dame toch wel wat wijzer zou zijn!
Maar vorige week zei ik 'ja' tegen een workshop Shawl haken, of ik dat wilde doen. 'Superleuk' was mijn eerste gedachte en ik zei 'ja' nadat het thuisfront goedkeuring had gegeven. Afgelopen zaterdag legde ik de agenda open en zag ik dat ik twee weken twee avonden workshops dan zou geven. En de woorden 'twee workshops in de week is eigenlijk te veel' waren juist de avond er voor uit mijn mond gekomen.
Dan ga je twijfelen he. Je hebt dan al ja gezegd, en iets beloofd en ik vind het dan zo moeilijk om er op terug te komen.
Tot mijn collega gister zei: 'Als je denkt dat het teveel is moet je je niet schuldig voelen en het eerlijk zeggen!' We hadden het over werkdruk, en over 'nee' leren zeggen. En ik vertelde over de workshops die gepland waren.
En zij zei: 'Ga NU bellen nu het nog kan.'
De twijfel was weg, ik belde, met een beetje een knoop in mijn maag, en kreeg alleen maar begrip. Zo fijn!
Wat een rust.
En wat een leerzaam moment. 'Nee' zeggen, ook als je twijfelt, is iets dat ik als een  mogelijkheid moet zien!

Herkenbaar? Op wat voor momenten zeg jij te vaak 'ja'?

~~~~~~

Goodmorning my dear readers,

I was sipping coffee this morning and I was pondering about what happened yesterday at work. I was talking to a colleague about saying 'yes' too often to things I am excited about, but would cause me to get out of balance too often. You know I am working on this, and how hard it sometimes is! 
I should now better and be a wise woman at almost 34 right? Well, I have lots of things to learn...
I said 'yes' to teaching a shawl workshop last week, but I failed to remind myself I already had an evening workshop to teach in the same week. Last week was my first time doing two evenings in a row and I said to both hubby and myself "It is too much work to do two evening workshops in one week'.  Ouch.
So I was debating with myself to call them up and explain my feelings and doubts about that workshop but I also knew the workshop agenda was going to be published yesterday. Dilemma!
My colleague looked at me and said: 'We really should be able to just tell someone 'no' and not feel guilty about it right? You should call them right now!'

And I did. I called my LYS.
And got nothing but understanding.
They are the loveliest couple ever.

The burden fell off my shoulders and I know have enough time to prepare for the workshop and get more balance in the upcoming weeks!

I think this is a thing lots of people experience, saying "yes" with doubt. What are your pitfalls?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx