woensdag 7 januari 2015

A New Phase


Vanochtend bracht ik Katheline voor het eerst echt weg. Dus niet 1 kindje afleverenb bij een juf, maar 2! Twee schoolgaande kinderen, waar is de tijd gebleven? Hoe lang hebben we afgeteld? Eindelijk mag zij ook naar school. Hoe lang ze daar wel niet op heeft moeten wachten, een eeuwigheid in haar ogen! Ze was er zo aan toe, het is ongelofelijk. Ze heeft al zo veel opgepikt van Geert dat wij grappen dat ze gewoon twee jaar lekker gaat spelen bij de kleuters omdat ze al zo veel weet :)

Voor mij betekent het dat ik nu op de woensdagochtend helemaal alleen ben. Jeetje. Alleen boodschappen doen. Dat is gek! Er werd aan mij gevraagd "En? Hoe voel jij je?" Eigenlijk wel een soort van opluchting, of is dat heel raar? Ik kan me nu op andere dingen storten en er bijvoorbeeld voor zorgen dat het meeste in huis/aan school gedaan is als ze van school komen. Of dat ik nu meer tijd besteed aan het afmaken van patronen/tutorials/haakwerkjes/tekeningen. Ik heb zoveel plannen! Ik vind het eigenlijk wel lekker.

Mama in haar nopjes, dochter in haar nopjes. Win-win situatie toch?

Fijne woensdag!

This morning I did not deliver one kid to school, but two. Wow. Where did the time go? We were counting down, but the time went by amazingly fast. For her it was like waiting for eternity, but now the time has come; she can go to school too! It is a running gag now that she will only have to play for the upcoming 2 years since she picked up so many things from her brother. She already knows how to count to 20, knows her colours (even salmon pink) etc. She is SO bright. But she will have fun fun fun I think.

So right now I am sitting home alone. I did the groceries on my own, already sorted out laundry and did some schoolwork. Wow.

One mother on the school playground asked "And how do you feel about it?" Well, sort of relieved. She was really happy to go, and I have a bit more time to do other stuff. Such as working on patterns/tutorials/crochet/drawings. I can have the most urgent things done before they come home. I think it is a win-win situation! Kathelijne is happy to spread her wings and I am happy to have some spare time!

Have a great Wednesday!


2 opmerkingen:

  1. Hier is ook de woensdagochtend van mij! Heerlijk vind ik het. Haken, blogberichtjes maken, blogs lezen, inspiratie opdoen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet lekker van de tijd voor jezelf en van de rust. Ik zie dat Hilde hele goede ideeën heeft voor de invulling van de ochtend!

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx