zondag 8 juni 2014

Sunday Stills







 



It's so hot outside! The blistering heat is now gone, but it is just way too hot to sit in the sun. It feels like once you get into the sun all your pores open up and a sweat flood starts to soak my clothes. I prefer to sit inside :) But with kids you have to get in and out of the house to see if they are okay!
The past week was filled with tests, grading, packing up clothing, deconstructing our cupboard, crocheting a bit in between, rearranging stuff and putting our bookcases in the attic. Pff. Lots of preparations for the upcoming BIG renovation parts.
The front and the back of the house transformed last week and oh my it is pretty. It is so new and shiny! I love that we are able to open up all the windows and get fresh air in every room. I love it that our new front door has three windows in it and this gives our little entrance lots of light. I love it.

And now we are counting down to monday June 16th. One week of our old home and our old master bedroom. One week until miss K "gets" her own room and we will be preparing to move our bedroom to the second floor!

In the garden everything is starting to flower. The tadpoles got their front and back paws, a frog decided to jump into our little pool and I am getting the slug population a bit under control.

Life is good. I am a bit stressed out of all the packing, but I am able to let go. Phew.

I wish you all a happy blissfull sunny Sunday!

Het is zooooo heet buiten. De ergste hitte is voorbij, maar man het is echt te warm om buiten in de zon te zitten. Het voelt alsof het zweet begint te gutsen uit al mijn porien zodra ik een beetje in de zon kom. Ik zit lekker binnen! Af en toe even buiten kijken is natuurlijk wel nodig met onze kindjes, maar binnen is het heerlijk koel.
De afgelopen week was gevuld met toetsen afnemen, nakijken, projecten schrijven, onze volledige kledingkast inpakken en slopen, kasten verslepen naar de zolder, allemaal ter voorbereiding van het Grootste Gedeelte van onze renovatie. Hard werken!
Vorige week is in twee dagen tijd al het houtwerk (behalve de zolder) vervangen door kunststof. Wat is het mooi!!!!!! Ik vind het echt heerlijk dat ik nu overal de ramen open kan zetten en veilig open kan houden, het is nu heerlijk fris in huis (geen vocht meer!). Ook ben ik zo blij blij blij met onze voordeur die nu drie grote stukken glas heeft. Hierdoor krijgt ons mini gangetje eindelijk licht. Zo fijn!

Maar nu begint de countdown tot 16 juni. Dan gaat het grote werk beginnen. Onze dame krijgt haar kamer en daarna gaan wij verhuizen naar de tweede verdieping met een spiksplinternieuwe dakkapel. Ik ben zo benieuwd hoe dat er uit gaat zien.....

In de tuin begint nu alles te bloeien en is alles een groeispurt aan het uitvoeren. Ook de kikkervisjes hebben nu voor- en achterpoten en een volwassen kikker besloot in onze vijver te springen (hopelijk kan hij er zelf ook nog uit). Ook heb ik geloof ik de slakkeninvasie onder controle.

Het leven is mooi. Wel wat stress om alles ingepakt te krijgen en op zo'n manier dat je ook nog een beetje normaal kunt leven. Dat is wel even uitzoeken en sorteren. Maar we kunnen nog lopen op zolder! De stress kan ik gelukkig ook nog loslaten. Phew.

Ik wens jullie een hele mooie zonnige Zondag!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx