vrijdag 15 november 2013

Leer Tunisch haken: Omgekeerde Tunische Steek

Les gemist? In les 1 staat de uitleg voor de algemene basistoer, de Gewone Tunische steek en de afsluitende toer! Alle lessen vind je uiteindelijk hier.

Vandaag ga ik jullie de Omgekeerde Tunische Steek laten zien. Dit is een steek die niet terug te vinden was in de Nederlandse boekjes of op het internet. Ik heb me sufgeGoogled. Dus ik moest er zelf een naam voor verzinnen. Bij deze heet hij OTS! Als iemand de officiele naam tegenkomt zou ik het graag willen weten :)

De Omgekeerde Tunische Steek werk je aan de verkeerde kant van je project.


 

Ik heb hier een algemene basistoer gemaakt.

 

Dit is hoe de achterkant van het werk eruitziet. Aan deze kant ga je je steken maken.

 

In de tweede steek stop je je naald van rechts naar links in de achterste verticale draad.

 

Dat ziet er zo uit.

 

 Maak een omslag en haal een lus op.
Herhaal dit voor alle steken.


Bij de laatste steek moet je je naald op een bepaalde manier insteken om de OTS te behouden. Zorg ervoor dat je je naald tussen de meest linkse en de middelste draad van de laatste steek stopt.

 

Dat ziet er dan zo uit. Je heb dan 1 draad over je naald heen liggen.

 

Dit is hoe het er dan aan de voorkant uitziet.

 

Dit is een complete OTS toer. Vervolgens haal je een lus op en begin je je teruggaande toer met een losse en werk je je lussen van je naald af door * maak een omslag, haal door twee lussen*  te herhalen.

 

Hier zie je hoe je werk erut ziet na twee rijen OTS.

Wil je oefenen? Deze week heb ik een leuke vaatdoek voor je!

2 opmerkingen:

  1. Reuze bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik haak al jaren maar dit is voor mij compleet nieuw en erg leuk om te leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben aan het wachten op een pakketje met een Tunische haaknaald, zodra ik hem binnen heb ga ik gauw beginnen. Blijkbaar wordt er hier in Bolivia ook niet Tunisch gehaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx