donderdag 8 maart 2012

Ploef! Weer twee vrije dagen voorbij

Wat gaat de tijd toch snel! Ik ben altijd op de woensdag en donderdag vrij, maar de klok lijkt alleen maar een sneltreinvaart te hebben als je zo thuis zit. Nu ja, zitten? Rustig zitten is er vaak niet bij, en ik koester de momentjes dat ik even een slok koffie kan drinken of mijn haaknaald kan pakken of even vluchtig de koppen kan lezen in de krant. Meestal is het zo dat ik mijn tweede kopje koffie geen kans kan geven, een was vergeet uit de wasmachine te halen (en dus 's avonds nog bedenk dat die opgehangen moest worden!), naar het toilet ga als de blaas op springen staat als het avondeten op de tafel staat. Heerlijk!

Zaten er maar meer uren in een dag....

Gisteren was het zo'n enorm druilerige middag. Zo'n middag die niet handig is voor kleine kindjes, maar dat je zelf lekker opgekruld op de bank lekker wil lezen of prutten.

Na de lunch, die hier altijd gepaard gaat met een grote opruimactie op de begane grond, wilde de kleine dame eindelijk naar bed. Toen ik beneden kwam trof ik het volgende aan:


Kennelijk had het spelen op de peuterspeelzaal de kleine man erg moe gemaakt en had hij besloten dat het een goed idee was om het voorbeeld van zijn zusje te volgen.
Dat betekende dus voor mij in alle stilte wat koffie drinken en verder aan mijn Happy Flower Decoration te werken. Hopelijk is hij na het weekend af!

De kleine man werd na ongeveer een kwartiertje alweer wakker en toen heeft hij mij, zonder dat hij het doorheeft, geholpen met zijn eigen verjaardagscadeautje.


Dit boek heb ik mogen krijgen van mijn lieve zusje voor mijn verjaardag. Al het geknutsel in dit boek is zo enorm kwijlwaardig, zo vrolijk, zo leuk!! En hier stond ook iets geweldigs in waar man en ik het erover eens waren dat het een ge-wel-dig idee zou zijn voor de verjaardag van de kleine man.


Dit is het slachtoffer. Onze prachtige tafel! Jaja, hoe leuk is het als klein kind om onder de tafel te spelen? Te doen alsof je je verstopt hebt? Tussen de benen van die grote volwassenen doorkruipen?


Ziehier, we gaan een tafeltent maken! Sssst, niks zeggen! Het is een verrassing  :)

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!! Mijn zusje en ik deden ook altijd alsof we een hut hadden onder de tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn zusje en ik bouwden vroeger ook tenten dus ik hoop dat de meneer en de dame er ook veel plezier aan zullen beleven!

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx